Voortgang 2023

De eerste Breehorn 41 van de serie van dit jaar is inmiddels opgeleverd en heeft haar maidentrip gemaakt. We wensen 41 #21, Serena, heel veel fantastische tochten met goede wind.

Momenteel...

Breehorn Tweets

  • We zijn los! Open Dag bij ⁦⁩ te Makkum. Komt u ook? 48 en breehorn 41 zijn vandaag te bez… https://t.co/siWTd08PFA 5 weken 2 dagen geleden
  • Morgen, 22 april 2023, zijn onze breehorn 48 én 41 te bewonderen op de Open Dag van KM Yachtbuilders te Makkum, De… https://t.co/gyZEzF1xkb 5 weken 3 dagen geleden
  • Morgen, 22 april, zijn onze breehorn 48 én 41 te bewonderen op de Open Dag van KM Yachtbuilders te Makkum. Vanaf 10… https://t.co/jCD6xrSKGx 5 weken 3 dagen geleden
  • Op zaterdag 22 april a.s. zijn wij met een 41 én een 48 aanwezig op de Open Dag van KM Yachtbui… https://t.co/XtjKwp3PwT 6 weken 3 dagen geleden
  • Op zaterdag 22 april a.s. zijn wij, o.a. met een breehorn 48, aanwezig op de Open Dag van KM Yachtbuilders te Makku… https://t.co/1ob61ZJHw9 7 weken 3 dagen geleden

100e Polyvalk Revolution

In 2004 introduceerden we dit nieuwste type Polyvalk.  Dit bracht een revolutie teweeg in open-botenland: de Polyvalk Revolution.

"De vertrouwde Polyvalk Classic wordt uit drie aparte delen opgebouwd, nl. romp, dek en kuip. De Revolution daarentegen wordt gebouwd met een dek waarin kuip en voor- en achteronder geïntegreerd zijn. Hierdoor blijft de binnenzijde van de romp geheel vrij van aangelamineerde onderdelen en kan daarom worden uitgevoerd in de beroemde, superstijve lichtgewicht-sandwichconstructie. Een stijvere boot brengt de aandrijfenergie van de wind beter over in het water. Dat vind je terug in de snelheid en in het vaargedrag in golven. De Revolution ‘steekt’ als het ware meer dóór de golven dan dat hij er, op en neer, overheen beweegt. Gevolg: een beter vaar- en stuurgedrag.

Een groot voordeel van deze constructiewijze is dat er veel grotere luchtkasten onder het gangboord en in het voor- en achteronder ontstaan. Deze zijn zo groot dat de opwaartse kracht genoeg is om de boot een kenterhoek van 130° te geven. Dat betekent dat als je de masttop één meter onder water zou duwen, de boot nog steeds met een flink vaartje overeind komt en direct weer volledig stabiel door kan zeilen. Daarmee is de Polyvalk Revolution onkenterbaar geworden.

Vooral op ruimer water als grote Friese Meren, IJsselmeer en Zeeuwse wateren biedt dit naast de perfecte zeileigenschappen heel veel veiligheid en betrouwbaarheid." 

 

Informatie over de verkoop en verhuur van de Polyvalk Revolution kunt u vinden op de website van Ottenhome Heeg