Breehorn 41, #20

We zijn inmiddels begonnen met de bouw van Breehorn 41 #20.

Deze  prachtige lichtblauwe Breehorn 41 wordt opgeleverd in het voorjaar van 2019.

 

 

Breehorn Tweets

  • Dank je wel voor de uitleg van koersbalans. Onder andere de valling zorgt ervoor dat een # Breeho… https://t.co/WFCDWEOrJE 1 dag 13 uur geleden
  • Breehorn 44 “Pacific blue” uit onze makelaardij is verkocht. Wij wensen de nieuwe eigenaren en behouden vaart envel… https://t.co/jP7RIjgbrg 3 weken 2 dagen geleden
  • Op 23-2 waren 9 Breehorns 37,41,44 en 48 bijeen op de 1e Breehornvertrekkersdag. Het was een zeer energiek gebeuren… https://t.co/RqzKBRZVP4 3 weken 4 dagen geleden
  • Mooie voorkant van de deze keer !! https://t.co/AlnANmZCY6 6 weken 4 dagen geleden
  • Breehorn 41 “Richard Parker” uit onze makelaardij is verkocht. Ze zeilde afgelopen jaar terug naar Nederland vanaf… https://t.co/grDSbCgbT5 8 weken 3 dagen geleden

breehorn 53 specificaties

 

Algemeen
De Breehorn 53 biedt comfort aan zeilers die langere tochten maken. Zowel tijdens het zeilen als in de haven of voor anker. In het ontwerp is veel aandacht besteed aan alle aspecten die een rol spelen bij een tocht onder zwaardere omstandigheden. Rompvorm, deck lay-out, zeilplan maar ook het interieur zijn hiervoor geoptimaliseerd.
Omdat zelfs de meest doorgewinterde zeiler ook veel tijd doorbrengt in de haven of voor anker, is het leefcomfort zeker niet veronachtzaamd. De salon, keuken en eigenaarshut zijn zeer ruim, en ook het afgesloten dekhuis is ruim genoeg om te dineren. Een opdrachtgever kan het interieur naar eigen wensen aanpassen.

Constructie en certificering
De Breehorn 53 wordt gebouwd in overeenstemming met de Europese CE-certificering en is ontworpen naar de eisen van het American Bureau of Shipping.
Dit betekent dat er strenge eisen gesteld worden aan de sterkte van romp en dek, schotten, kiel en roer en de bevestiging ervan, veiligheid en stabiliteit, installatie van motor, gas installatie en de aanwezigheid van documentatie. De Breehorn 53 valt in categorie A: oceaan.

Romp / dek
De romp is van zeewaardig aluminium, dit is gedaan om flexibel te blijven in kleine series. Het aluminium wordt geschuurd maar blijft verder onbehandeld, dit om onderhoud aan het verfsysteem uit te sluiten, een opdrachtgever kan uiteraard wel kiezen om de romp van een kleur te voorzien. Onder de waterlijn is de romp voorzien van een epoxy systeem en antifouling. Het dek is van glasvezel versterkt polyester, sandwich geconstrueerd met PVC schuim van 20 mm dikte zodat het stijf en geïsoleerd is, de kuip is in polyester uitgevoerd zodat het warm aanvoelt, het is voorzien van comfortabele ronde vormen en een goede ergonomie, ook onder helling. De dek-romp verbinding is volledig gekit en geschroefd en afgewerkt met een teak houten voetlijst.

Kiel
De aluminium kiel wordt aangelast en gevuld met 7000 kg lood. Een lift kiel behoort, net als in de Breehorn 48, tot de mogelijkheden.
Roer
Het roer is om de aluminium roerkoning met gelaste veren gelamineerd en gevuld met schuim. De Jefa roerkoning is rolgelagerd in de kuipvloer en in de romp. Standaard zijn twee stuurwielen gemonteerd voor een gemakkelijke doorloop naar achter. De noodhelmstok kan direct op de roerkoning worden geplaatst.

Dek uitrusting
Teak
De kuip is voorzien van massief teak van 10 mm. Optioneel kan op het dek en op het kajuitdak massief teak gelegd worden.
Luiken en ramen
Twee luiken in het dekhuis, twee grote luiken in de living en vooronder. Een groot luik als ingang voor de berging in het voorschip. Kleine luiken in douche en achterhutten. Alle luiken standaard voorzien van rookglas. In de opbouw voldoende klappende ramen. In de kuip twee klappende ramen naar de achterhutten.
Bakskisten
Optioneel kunnen bakskisten in de kuipbanken worden aangebracht. In de achterste kuipbank zijn twee bakskisten en in het achterdek zijn ook twee luiken tot een berging.
Een gasbun voor twee 6 liter flessen met een veiligheidsdrukventiel, elektrisch bediende afsluiter en afvoer. Ankerbak in voordek, voorzien van elektrische ankerlier en afwatering. De kettingbak is onder de ankerbak geplaatst en de ankerketting wordt hier automatisch in gevoerd.
Dekhuis
Het vaste dekhuis is voorzien van 6 ramen in aluminium frame. De overloop is bovenop gemonteerd zodat de kuip vrij blijft. Aan de achterzijde steekt de kap nog ruim over zodat men in dekuip nog voldoende beschutting heeft. Bovenop het dekhuis zitten RVS grijpbeugels. In het dekhuis bevindt zich een L bank en een rechte bank, beide 2 meter lang. Er is een tafel gemonteerd met een klappend blad waardoor een goede doorloop naar voor blijft en toch comfortabel kan worden gedineerd.
Lieren
Standaard lieren zijn Andersen. Twee genualieren (ST58) en twee grootschootlieren (ST46) in de kuip. Optioneel een derde paar. De mast is uitgerust met 2 vallieren (ST46) en 1 reeflier (ST40).
Preekstoel en zeerailing
RVS preekstoel en hekstoel met doorgang naar het optionele zwemplateau in het midden. De zeerailing met RVS scepters is voorzien van een poort op het breedste deel van het schip.
Dekbeslag
6 kikkers.
Boegbeslag geïntegreerd in de aluminium romp, voorzien van 2 ankerrollen.
Twee puttingen voor optionele bakstagen of spinnakerschootblokken.
Zware RVS puttingen voor want, baby- en kotterstag.
Genuarails met voldoende lengte voor het voeren van alle voorzeilen.

Tuigage
De mast is geplaatst op het hoofdschot en is voorzien van licht gepeilde zalingen. De kotterstag biedt de mogelijkheid voor het voeren van een kotterfok.
De voorstag is voorzien van een rolinstallatie.
De vallen kunnen optioneel onderdeks naar de genualieren geleid worden. Valstoppers worden dan achter het dekhuis geplaatst.
Zeilen
Grootzeil en niet overlappende rolgenua in hoge kwaliteit dacron.

Motor
Vier cilinder Yanmar 4JH4-HTE 70 kW/110 pk. met drieblads klapschroef. 80 A dynamo. Motorpaneel met toerenteller en akoestisch alarm voor oliedruk en watertemperatuur, gemonteerd in de kuip. Motorbediening. Koelwaterfilter. Een aluminium Dieseltank van ongeveer 1000 liter voorzien van extra brandstoffilter en tankmeter.

Installatie
Drinkwater
Ongeveer 1000 liter water in aluminium tank. Druksysteem. 40 liter boiler verwarmd door koelwater van de motor of walstroom.
In de kuip is een buitendouche gemonteerd met warm en koud water.
Elektriciteit
Een startaccu van 85 Ah en een service accubank van minimaal 500 Ah voorzien in de stroom.
Acculader (50 A) met walstroomaansluiting. Het laden geschiedt via een diodebrug.
Gas
De gasbun is voorzien van ontluchting. 6 liter gasfles met veiligheidsdrukventiel. De afsluiter in de bun wordt elektrisch bediend vanuit de kombuis. Koperen leiding naar fornuis.
Toilet
Toilet met handpomp. Huiddoorvoeren met kogelafsluiters. Vuilwatertank van 60 liter.
Douche
Voor het hoofdschot bevindt zich de aparte douchecel eventueel met toilet en wastafel.
Verwarming
Webasto dieselheteluchtkachel met uitstroomopeningen in kooien, keuken, living en douche.
Koeling
Ingebouwde koeling in koelbox.

Interieur
Algemeen
Het interieur is flexibel in te delen naar de wens van de klant. Hoofdschot en luiken in het dek zijn vaststaande gegevens. De standaard indeling is als onder beschreven.
Living
U-bank aan bakboord met vaste rechthoekige tafel. Langsbank aan stuurboord. Beide banken bruikbaar als kooi.
Achterkajuit
Beide achterhutten zijn voorzien van een twee persoons bed en kast.
Vooronder
Een ruime kooi met tweepersoonsbed. Aan twee zijden een bankje. Kastjes boven het bed. Er zit een tweede douche en toilet aan stuurboord. Aan bakboord een tweede hut met twe bedden en een kast.
Kaartentafel
Ruime kaartentafel met ruimte voor apparatuur en opbergruimte voor kaarten en boeken.
Kussens en gordijnen
Hoge kwaliteit per schip op maat gemaakt. Bekleding naar keuze. Alle ramen voorzien van gordijnen.
Verlichting
Uitgebreide binnenverlichting, bestaande uit plafonnières met schakelaars, wandspotjes met schakelaars en dimbare inbouwspots. Bij de kaartentafel een kaartleeslampje.
Keuken
Klassieke U-vormige keuken met dubbele RVS wasbak, halfcardanisch fornuis met oven en pannenklemmen, mengkraan en veel kastruimte. Koelbox in aanrecht geïntegreerd.

Januari 2013 Door de continue evolutie van onze schepen behoudt Breehorn zich het recht voor de standaard uitvoering te wijzigen