Wij zijn met vakantie!!!

De werf is gesloten van

20 juli tot en met 16 augustus 2020

 

We wensen u een heel fijne vakantie met veel zeilplezier.

Breehorn Tweets

  • We hebben weer een nieuwe 37, , opgeleverd en overgedragen aan de gelukkige eigenaar. We wensen de “b… https://t.co/JrEAWxUlag 3 weken 2 dagen geleden
  • RT : vandaag bij te waterlating van 48 geweest. Wat kunnen ze daar toch prachtige bouwen, als je het over smaak hebt! 4 weken 2 uur geleden
  • Gisteren is 48 feestelijk gedoopt op de werf Wij wensen de Laaxum en haar bemanning behou… https://t.co/bHDnajc2Pg 4 weken 1 dag geleden
  • We hebben weer een Breehorn 31 verkocht voor volgend jaar. We hebben al een Breehorn 44 in opdracht staan. 7 weken 23 uur geleden
  • De verkoop van nieuwe én gebruikte boten gaat heel voorspoedig. Er staan nu nog maar twee gebruikte boten in de… https://t.co/lmnxU0yNui 8 weken 4 dagen geleden

breehorn 44 constructie en certificering

De Breehorn 44 is gebouwd in overeenstemming met de Europese CE-certificering en voldoet aan de voorwaarden van CE-directive 94/25/CE voor recreatie vaartuigen.
Dit betekent dat er strenge eisen gesteld worden aan de sterkte van romp en dek, schotten, kiel en roer en de bevestiging ervan, veiligheid en stabiliteit, installatie van motor, gas installatie en de aanwezigheid van documentatie. De Breehorn 44 valt in categorie A: oceaan.

Romp / dek
Romp en dek zijn van glasvezel versterkt polyester. De gelcoat en eerste twee lagen polyester zijn van ISO N.P.G. kwaliteit. De romp is boven de waterlijn sandwich geconstrueerd met PVC schuim van 20 mm dikte. Dit geldt ook voor het dek. Langsstringers en ingelamineerde schotten maken van het geheel een uiterst stijve constructie.
De dek-romp verbinding is volledig gekit met elke 15 cm een RVS bout door de aluminium voetrail. Deze is voorzien van rechthoekige gaten.

Kiel
De kiel wordt gevormd door een polyester schaal gevuld met 5600 kg lood. De kiel wordt bevestigd aan ingelamineerde wrangen d.m.v. RVS bouten die aan een RVS frame in de kiel zijn gelast. De kiel wordt buitenom aan de romp gelamineerd.

Roer
Het roer is om de aluminium roerkoning met vier paar gelaste veren gelamineerd en gevuld met schuim. De Jefa roerkoning is rolgelagerd in de kuipvloer en in de romp. Standaard is een stuurwiel met een diameter van 1.20 m op een Jefa stuurstand. De noodhelmstok kan direct op de roerkoning worden geplaatst.

Constructie en certificering | Dek uitrusting | TuigageInstallatieInterieur | Inventaris | Afmetingen