We hebben weer prachtige schepen in onze makelaardij

We hebben weer prachtige schepen te koop in onze makelaardij.
Een breehorn 37, een breehorn 41 en een Victoire 1122.
Kortom voor elk wat wils. Kom gerust eens langs op de werf....

Breehorn Tweets

  • De werkzaamheden voor de winterberging zijn begonnen. De eerste schepen staan inmiddels binnen en buiten in de wint… https://t.co/wqD4IEHCuf 1 week 3 dagen geleden
  • We hebben nu ook een hele mooie Victoire 1122 te koop in onze makelaardij. Neem een kijkje op… https://t.co/Y0Hfpelc75 2 weken 5 dagen geleden
  • Vindt u de Breehorn 41 ook zo'n mooi schip?!? Dit is uw kans. We hebben weer een hele mooie 41 in onze makelaardij. https://t.co/TGHSZWdGTP 3 weken 16 uur geleden
  • Van de Breehorn 44, in aanbouw, is inmiddels de kiel gelegd. 3 weken 3 dagen geleden
  • Het is nog prachtig zeilweer maar de voorbereidingen voor de winterberging zijn al weer in volle gang. We hebben ve… https://t.co/hw0jmJGI12 4 weken 3 dagen geleden

breehorn 44 constructie en certificering

De Breehorn 44 is gebouwd in overeenstemming met de Europese CE-certificering en voldoet aan de voorwaarden van CE-directive 94/25/CE voor recreatie vaartuigen.
Dit betekent dat er strenge eisen gesteld worden aan de sterkte van romp en dek, schotten, kiel en roer en de bevestiging ervan, veiligheid en stabiliteit, installatie van motor, gas installatie en de aanwezigheid van documentatie. De Breehorn 44 valt in categorie A: oceaan.

Romp / dek
Romp en dek zijn van glasvezel versterkt polyester. De gelcoat en eerste twee lagen polyester zijn van ISO N.P.G. kwaliteit. De romp is boven de waterlijn sandwich geconstrueerd met PVC schuim van 20 mm dikte. Dit geldt ook voor het dek. Langsstringers en ingelamineerde schotten maken van het geheel een uiterst stijve constructie.
De dek-romp verbinding is volledig gekit met elke 15 cm een RVS bout door de aluminium voetrail. Deze is voorzien van rechthoekige gaten.

Kiel
De kiel wordt gevormd door een polyester schaal gevuld met 5600 kg lood. De kiel wordt bevestigd aan ingelamineerde wrangen d.m.v. RVS bouten die aan een RVS frame in de kiel zijn gelast. De kiel wordt buitenom aan de romp gelamineerd.

Roer
Het roer is om de aluminium roerkoning met vier paar gelaste veren gelamineerd en gevuld met schuim. De Jefa roerkoning is rolgelagerd in de kuipvloer en in de romp. Standaard is een stuurwiel met een diameter van 1.20 m op een Jefa stuurstand. De noodhelmstok kan direct op de roerkoning worden geplaatst.

Constructie en certificering | Dek uitrusting | TuigageInstallatieInterieur | Inventaris | Afmetingen