We zijn er even tussenuit

In de week van 26 t/m 30 december is de Breehorn werf gesloten. Vanaf maandag 2 januari 2023 zijn wij weer aanwezig.

Prettige feestdagen en een gezond en gelukkig 2023.

Breehorn Tweets

  • Morgen, 21 jan., houden we met en voor de ver. van Breehornzeilers een ‘doe-het-zelfworkshop’. Een technische works… https://t.co/yETZmjIJDD 2 weken 3 dagen geleden
  • wenst u een gelukkig en gezond 2023 met gunstige wind en veel avontuurlijke en fantastische zeiltochten.… https://t.co/p8lSYvOoPC 4 weken 3 dagen geleden
  • Onze productiehal staat momenteel goed vol. We bouwen 2 Breehorns 37 en 2 Breehorns 41 voor oplevering in het voorj… https://t.co/hRMgK01wsU 10 weken 11 uur geleden
  • airport 14 weken 6 dagen geleden
  • We hebben een prachtige 31 te koop in onze makelaardij. Een buitenkans om snel in zo’n mooie 31 te kunnen… https://t.co/rjTTQxxT7Q 16 weken 10 uur geleden

breehorn 44 constructie en certificering

De Breehorn 44 is gebouwd in overeenstemming met de Europese CE-certificering en voldoet aan de voorwaarden van CE-directive 94/25/CE voor recreatie vaartuigen.
Dit betekent dat er strenge eisen gesteld worden aan de sterkte van romp en dek, schotten, kiel en roer en de bevestiging ervan, veiligheid en stabiliteit, installatie van motor, gas installatie en de aanwezigheid van documentatie. De Breehorn 44 valt in categorie A: oceaan.

Romp / dek
Romp en dek zijn van glasvezel versterkt polyester. De gelcoat en eerste twee lagen polyester zijn van ISO N.P.G. kwaliteit. De romp is boven de waterlijn sandwich geconstrueerd met PVC schuim van 20 mm dikte. Dit geldt ook voor het dek. Langsstringers en ingelamineerde schotten maken van het geheel een uiterst stijve constructie.
De dek-romp verbinding is volledig gekit met elke 15 cm een RVS bout door de aluminium voetrail. Deze is voorzien van rechthoekige gaten.

Kiel
De kiel wordt gevormd door een polyester schaal gevuld met 5600 kg lood. De kiel wordt bevestigd aan ingelamineerde wrangen d.m.v. RVS bouten die aan een RVS frame in de kiel zijn gelast. De kiel wordt buitenom aan de romp gelamineerd.

Roer
Het roer is om de aluminium roerkoning met vier paar gelaste veren gelamineerd en gevuld met schuim. De Jefa roerkoning is rolgelagerd in de kuipvloer en in de romp. Standaard is een stuurwiel met een diameter van 1.20 m op een Jefa stuurstand. De noodhelmstok kan direct op de roerkoning worden geplaatst.

Constructie en certificering | Dek uitrusting | TuigageInstallatieInterieur | Inventaris | Afmetingen