Vakantie!

Wij zijn er even tussenuit!!
De werf is, wegens vakantie, gesloten van 31 juli tot en met 1 september 2023! 

Vanaf maandag 4 september 2023 zijn wij u graag weer van dienst....

Breehorn Tweets

  • We zijn los! Open Dag bij ⁦⁩ te Makkum. Komt u ook? 48 en breehorn 41 zijn vandaag te bez… https://t.co/siWTd08PFA 22 weken 5 dagen geleden
  • Morgen, 22 april 2023, zijn onze breehorn 48 én 41 te bewonderen op de Open Dag van KM Yachtbuilders te Makkum, De… https://t.co/gyZEzF1xkb 22 weken 6 dagen geleden
  • Morgen, 22 april, zijn onze breehorn 48 én 41 te bewonderen op de Open Dag van KM Yachtbuilders te Makkum. Vanaf 10… https://t.co/jCD6xrSKGx 22 weken 6 dagen geleden
  • Op zaterdag 22 april a.s. zijn wij met een 41 én een 48 aanwezig op de Open Dag van KM Yachtbui… https://t.co/XtjKwp3PwT 23 weken 6 dagen geleden
  • Op zaterdag 22 april a.s. zijn wij, o.a. met een breehorn 48, aanwezig op de Open Dag van KM Yachtbuilders te Makku… https://t.co/1ob61ZJHw9 24 weken 6 dagen geleden

breehorn 41 constructie en certificering

De Breehorn 41 is gebouwd in overeenstemming met de Europese CE-certificering en voldoet aan de voorwaarden van CE-directive 94/25/CE voor recreatie vaartuigen. De constructie voldoet aan de eisen van het American Bureau of Shipping.
Dit betekent dat er strenge eisen gesteld worden aan de sterkte van romp en dek, schotten, kiel en roer en de bevestiging ervan, veiligheid en stabiliteit, installatie van motor, gas installatie en de aanwezigheid van documentatie. De Breehorn 41 valt in categorie A: oceaan.

Romp / dek
Romp en dek zijn van glasvezel versterkt polyester. De gelcoat en eerste twee lagen polyester zijn van ISO N.P.G. kwaliteit. De romp is boven de waterlijn sandwich geconstrueerd met PVC schuim van 20 mm dikte. Dit geldt ook voor het dek. De binnenschaal en RVS frame met geïntegreerde watertanks onder de vloer maken van het geheel een uiterst stijve constructie. De dek-romp verbinding is volledig gelijmd en geschroefd.

Kiel
De kiel bestaat uit een stalen vin met daaronder een loden bulb. De kiel wordt met RVS bouten aan het RVS frame in het schip bevestigd.

Roer
Het roer is om de aluminium roerkoning (89 mm) met drie paar gelaste veren gelamineerd en gevuld met schuim. De roerkoning is in de romp en de kuipvloer gelagerd met zelfstellende Jefa rollagers. Er is een Jefa stuurstand met 130 cm dubbelspaaks stuurwiel gemonteerd. Optioneel kan een 140 cm stuurwiel worden geleverd.

Constructie en certificering | Dek uitrusting | TuigageInstallatieInterieur | Inventaris | Afmetingen