We zijn er even tussenuit

In de week van 26 t/m 30 december is de Breehorn werf gesloten. Vanaf maandag 2 januari 2023 zijn wij weer aanwezig.

Prettige feestdagen en een gezond en gelukkig 2023.

Breehorn Tweets

  • Morgen, 21 jan., houden we met en voor de ver. van Breehornzeilers een ‘doe-het-zelfworkshop’. Een technische works… https://t.co/yETZmjIJDD 2 weken 3 dagen geleden
  • wenst u een gelukkig en gezond 2023 met gunstige wind en veel avontuurlijke en fantastische zeiltochten.… https://t.co/p8lSYvOoPC 4 weken 3 dagen geleden
  • Onze productiehal staat momenteel goed vol. We bouwen 2 Breehorns 37 en 2 Breehorns 41 voor oplevering in het voorj… https://t.co/hRMgK01wsU 10 weken 10 uur geleden
  • airport 14 weken 6 dagen geleden
  • We hebben een prachtige 31 te koop in onze makelaardij. Een buitenkans om snel in zo’n mooie 31 te kunnen… https://t.co/rjTTQxxT7Q 16 weken 9 uur geleden

breehorn 41 constructie en certificering

De Breehorn 41 is gebouwd in overeenstemming met de Europese CE-certificering en voldoet aan de voorwaarden van CE-directive 94/25/CE voor recreatie vaartuigen. De constructie voldoet aan de eisen van het American Bureau of Shipping.
Dit betekent dat er strenge eisen gesteld worden aan de sterkte van romp en dek, schotten, kiel en roer en de bevestiging ervan, veiligheid en stabiliteit, installatie van motor, gas installatie en de aanwezigheid van documentatie. De Breehorn 41 valt in categorie A: oceaan.

Romp / dek
Romp en dek zijn van glasvezel versterkt polyester. De gelcoat en eerste twee lagen polyester zijn van ISO N.P.G. kwaliteit. De romp is boven de waterlijn sandwich geconstrueerd met PVC schuim van 20 mm dikte. Dit geldt ook voor het dek. De binnenschaal en RVS frame met geïntegreerde watertanks onder de vloer maken van het geheel een uiterst stijve constructie. De dek-romp verbinding is volledig gelijmd en geschroefd.

Kiel
De kiel bestaat uit een stalen vin met daaronder een loden bulb. De kiel wordt met RVS bouten aan het RVS frame in het schip bevestigd.

Roer
Het roer is om de aluminium roerkoning (89 mm) met drie paar gelaste veren gelamineerd en gevuld met schuim. De roerkoning is in de romp en de kuipvloer gelagerd met zelfstellende Jefa rollagers. Er is een Jefa stuurstand met 130 cm dubbelspaaks stuurwiel gemonteerd. Optioneel kan een 140 cm stuurwiel worden geleverd.

Constructie en certificering | Dek uitrusting | TuigageInstallatieInterieur | Inventaris | Afmetingen