Breehorn 41, #20

We zijn inmiddels begonnen met de bouw van Breehorn 41 #20.

Deze  prachtige lichtblauwe Breehorn 41 wordt opgeleverd in het voorjaar van 2019.

 

 

Breehorn Tweets

  • Wat weer een mooie voorkanten van de en de Zeilen special deze maand. Beide pagina vullend met pro… https://t.co/my0hz4GH4y 6 dagen 22 uur geleden
  • Vandaag is de salon achter op Windcat 44 gegaan nadat die bij Breehorn werd betimmerd. Nu de stuurhut nog aftimmere… https://t.co/GOqGBkSS2z 2 weken 2 dagen geleden
  • 41 is vandaag opgeleverd. Wij wensen de nieuwe eigenaren heel veel zeilplezier, goede wind en een beh… https://t.co/oO9sNxvWn1 2 weken 5 dagen geleden
  • Dank je wel voor de uitleg van koersbalans. Onder andere de valling zorgt ervoor dat een # Breeho… https://t.co/WFCDWEOrJE 4 weken 5 dagen geleden
  • Breehorn 44 “Pacific blue” uit onze makelaardij is verkocht. Wij wensen de nieuwe eigenaren en behouden vaart envel… https://t.co/jP7RIjgbrg 7 weken 5 dagen geleden

breehorn 37 constructie en certificering

De Breehorn 37 is gebouwd in overeenstemming met de Europese CE-certificering en voldoet aan de voorwaarden van CE-directive 94/25/CE voor recreatie vaartuigen.
Dit betekent dat er strenge eisen gesteld worden aan de sterkte van romp, dek, schotten, kiel en roer en de bevestiging daarvan, veiligheid en stabiliteit, installatie van motor, gas installatie en de aanwezigheid van documentatie. De Breehorn 37 valt in categorie A: oceaan.

Romp / dek
Romp en dek zijn gemaakt van glasvezel versterkt polyester. De gelcoat en eerste twee lagen polyester zijn van ISO N.P.G. kwaliteit. De romp is boven de waterlijn sandwich geconstrueerd met 15 mm PVC schuim. Dit geldt ook voor het dek. Langsstringers en ingelamineerde schotten maken van het geheel een uiterst stijve constructie. De romp si standaard voorzien van twee lagen zelfslijpende antifouling
De dek-romp verbinding is volledig gekit met op elke 15 cm een RVS bout door de aluminium voetrail. 

Kiel
De kiel wordt gevormd door een polyester schaal gevuld met 3250 kg lood. De kiel wordt bevestigd met RVS bouten die aan een RVS frame in de kiel zijn gelast. De kiel wordt aan de romp gelamineerd.

Roer
Het balans roer is om de geanosideerde aluminium roerkoning met drie paar gelaste veren gelamineerd en gevuld met schuim. De roerkoning is op twee plaatsen gelagerd met zelf stellende kunststof naaldlagers. Standaard is een houten gelaagde en gebogen helmstok met RVS beslag gemonteerd.
Optioneel kan worden gekozen voor een roerconstructie met skeg.