Stremming N354

Op weg naar de werf tussen 30 maart en 23 april a.s.?

 

Houd dan rekening met de stremming van de N354.

I.v.m. het plaatsen van de brug bij Follega is de weg van dinsdag...

Breehorn Tweets

  • We hebben opdracht voor de bouw van 48 !! We verheugen ons erop om weer zo’n hele mooie breehorn 48 to… https://t.co/7bxDyHCW8k 1 dag 21 uur geleden
  • Op weg naar de werf tussen 30 maart en 23 april a.s.? Houd dan rekening met stremmingen van de N354. https://t.co/aUcLPbwUW0 3 weken 3 dagen geleden
  • De werkzaamheden voor het einde van de winterberging zijn al weer in volle gang. De eerste schepen gaan volgende we… https://t.co/rzBRtnWzgS 5 weken 2 dagen geleden
  • Het afgelopen weekend was een prachtig ijsweekend. Schaatsen, ijszeilen, wandelen. Kortom, genieten van wat de natu… https://t.co/lU2K0T4SgG 8 weken 6 dagen geleden
  • We zijn op zoek naar een collega voor de polyesterafdeling. Check voor de details onze FB pagina.… https://t.co/PaP2g5Hlwu 10 weken 2 dagen geleden

breehorn 37 constructie en certificering

De Breehorn 37 is gebouwd in overeenstemming met de Europese CE-certificering en voldoet aan de voorwaarden van CE-directive 94/25/CE voor recreatie vaartuigen.
Dit betekent dat er strenge eisen gesteld worden aan de sterkte van romp, dek, schotten, kiel en roer en de bevestiging daarvan, veiligheid en stabiliteit, installatie van motor, gas installatie en de aanwezigheid van documentatie. De Breehorn 37 valt in categorie A: oceaan.

Romp / dek
Romp en dek zijn gemaakt van glasvezel versterkt polyester. De gelcoat en eerste twee lagen polyester zijn van ISO N.P.G. kwaliteit. De romp is boven de waterlijn sandwich geconstrueerd met 15 mm PVC schuim. Dit geldt ook voor het dek. Langsstringers en ingelamineerde schotten maken van het geheel een uiterst stijve constructie. De romp si standaard voorzien van twee lagen zelfslijpende antifouling
De dek-romp verbinding is volledig gekit met op elke 15 cm een RVS bout door de aluminium voetrail. 

Kiel
De kiel wordt gevormd door een polyester schaal gevuld met 3250 kg lood. De kiel wordt bevestigd met RVS bouten die aan een RVS frame in de kiel zijn gelast. De kiel wordt aan de romp gelamineerd.

Roer
Het balans roer is om de geanosideerde aluminium roerkoning met drie paar gelaste veren gelamineerd en gevuld met schuim. De roerkoning is op twee plaatsen gelagerd met zelf stellende kunststof naaldlagers. Standaard is een houten gelaagde en gebogen helmstok met RVS beslag gemonteerd.
Optioneel kan worden gekozen voor een roerconstructie met skeg.