Breehorn 41, #20

We zijn inmiddels begonnen met de bouw van Breehorn 41 #20.

Deze  prachtige lichtblauwe Breehorn 41 wordt opgeleverd in het voorjaar van 2019.

 

 

Breehorn Tweets

  • Een slang van een motor van waarschijnlijk een auto 1 week 5 dagen geleden
  • Breehorn 37 “Willem Barents” uit onze makelaardij is verkocht. Wij wensen de nieuwe eigenaren een goede vaart. Tege… https://t.co/mjKcWZ8Lq4 3 weken 1 dag geleden
  • Windcat 43 is klaar en heeft haar proefvaart goed doorstaan. De opbouw van Windcat 44 staat al op het erf om betimm… https://t.co/p9Trp7lXV7 4 weken 12 uur geleden
  • De Breehorn 44 uit onze makelaardij, die in Griekenland ligt hebben we verkocht. De nieuwe eigenaar heeft een mooie… https://t.co/EsBJ31nRMu 6 weken 3 dagen geleden
  • Vorige week verkochten wij de gebruikte Breehorn 31 uit onze makelaardij. We wensen de nieuwe eigenaren een behoude… https://t.co/zDhnPeyph0 6 weken 4 dagen geleden

100e Polyvalk Revolution

In 2004 introduceerden we dit nieuwste type Polyvalk.  Dit bracht een revolutie teweeg in open-botenland: de Polyvalk Revolution.

"De vertrouwde Polyvalk Classic wordt uit drie aparte delen opgebouwd, nl. romp, dek en kuip. De Revolution daarentegen wordt gebouwd met een dek waarin kuip en voor- en achteronder geïntegreerd zijn. Hierdoor blijft de binnenzijde van de romp geheel vrij van aangelamineerde onderdelen en kan daarom worden uitgevoerd in de beroemde, superstijve lichtgewicht-sandwichconstructie. Een stijvere boot brengt de aandrijfenergie van de wind beter over in het water. Dat vind je terug in de snelheid en in het vaargedrag in golven. De Revolution ‘steekt’ als het ware meer dóór de golven dan dat hij er, op en neer, overheen beweegt. Gevolg: een beter vaar- en stuurgedrag.

Een groot voordeel van deze constructiewijze is dat er veel grotere luchtkasten onder het gangboord en in het voor- en achteronder ontstaan. Deze zijn zo groot dat de opwaartse kracht genoeg is om de boot een kenterhoek van 130° te geven. Dat betekent dat als je de masttop één meter onder water zou duwen, de boot nog steeds met een flink vaartje overeind komt en direct weer volledig stabiel door kan zeilen. Daarmee is de Polyvalk Revolution onkenterbaar geworden.

Vooral op ruimer water als grote Friese Meren, IJsselmeer en Zeeuwse wateren biedt dit naast de perfecte zeileigenschappen heel veel veiligheid en betrouwbaarheid." 

 

Informatie over de verkoop en verhuur van de Polyvalk Revolution kunt u vinden op de website van Ottenhome Heeg