Breehorn 41, #20

We zijn inmiddels begonnen met de bouw van Breehorn 41 #20.

Deze  prachtige lichtblauwe Breehorn 41 wordt opgeleverd in het voorjaar van 2019.

 

 

Breehorn Tweets

  • Een slang van een motor van waarschijnlijk een auto 1 week 5 dagen geleden
  • Breehorn 37 “Willem Barents” uit onze makelaardij is verkocht. Wij wensen de nieuwe eigenaren een goede vaart. Tege… https://t.co/mjKcWZ8Lq4 3 weken 1 dag geleden
  • Windcat 43 is klaar en heeft haar proefvaart goed doorstaan. De opbouw van Windcat 44 staat al op het erf om betimm… https://t.co/p9Trp7lXV7 4 weken 14 uur geleden
  • De Breehorn 44 uit onze makelaardij, die in Griekenland ligt hebben we verkocht. De nieuwe eigenaar heeft een mooie… https://t.co/EsBJ31nRMu 6 weken 3 dagen geleden
  • Vorige week verkochten wij de gebruikte Breehorn 31 uit onze makelaardij. We wensen de nieuwe eigenaren een behoude… https://t.co/zDhnPeyph0 6 weken 4 dagen geleden

breehorn 48 constructie en certificering

De Breehorn 48 is gebouwd in overeenstemming met de Europese CE-certificering en is ontworpen naar de eisen van het American Bureau of Shipping. Dit betekent dat er strenge eisen gesteld worden aan de sterkte van romp en dek, schotten, kiel en roer en de bevestiging ervan, veiligheid en stabiliteit, installatie van motor, gas installatie en de aanwezigheid van documentatie. De Breehorn 48 valt in categorie A: oceaan.

Romp / dek
Romp en dek zijn van glasvezel versterkt polyester. De romp is boven de waterlijn sandwich geconstrueerd met PVC schuim van 20 mm dikte. Dit geldt ook voor het dek. Stringers, spanten en ingelamineerde schotten maken van het geheel een uiterst stijve constructie. De dek-romp verbinding is volledig gekit en geschroefd en afgewerkt met een teak houten voetlijst.

Kiel
De kiel wordt gevormd door een polyester schaal gevuld met 6000 kg lood. De kiel wordt bevestigd d.m.v. RVS bouten die aan een RVS frame in de kiel zijn gelast. De kiel wordt buitenom aan de romp gelamineerd.

Roer
Het roer is om de aluminium roerkoning met gelaste veren gelamineerd en gevuld met schuim. De Jefa roerkoning is rolgelagerd in de kuipvloer en in de romp. Standaard is een stuurwiel met een diameter van 1.50 m. De noodhelmstok kan direct op de roerkoning worden geplaatst.

Constructie en certificering | Dek uitrusting | TuigageInstallatieInterieur | Inventaris | Afmetingen